Zakupy
Michelin Pilot Sport 4S - testy
Debiutująca na targach w Detroit letnia opona Michelin Pilot Sport 4S, przeznaczona do aut sportowych, zaliczyła pierwsze testy drogowe. Czy nowa opona godnie zastąpi swoją poprzedniczkę – Michelin Pilot Super Sport?
Opona Michelin Pilot Sport 4S zastąpiła zbierający bardzo dobre recenzje model Pilot Super Sport, który trafiał nie tylko do mocnych odmian BMW i Mercedesa, ale także do modeli takich marek jak Ferrari, Porsche czy Bentley.
Letnia opona Michelin Pilot Sport 4S dostępna jest w 35 rozmiarach, w szerokościach od 225 mm do 345 mm, o profilu od 30 do 45, oraz średnicy obręczy 19-20 cali. Zgodnie z zapowiedziami producenta, debiutujący model opon ma zapewniać jeszcze lepsze parametry zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Tym bardziej z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki pierwszych testów drogowych, w których nowy model opony Michelin skonfrontowano z najgroźniejszymi rywalami.
Okazuje się, że konstruktorzy firmy Michelin nie rzucali słów na wiatr, bo zarówno w testach przeprowadzonych przez niemiecki TÜV SÜD, jak i DEKRĘ, debiutujący na rynku Pilot Sport 4S potwierdził dominację marki w segmencie opon do aut sportowych.
Do testów trafiły opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 255/35 19 96Y XL. Konkurenci to: Continental SportContact 6, Pirelli PZero Nero GT, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Dunlop Sport Maxx RT 2 i Bridgestone Potenza S001.
Podczas prób okazało się, że nowa opona nie tylko zyskała lepszy wygląd, ale także stała się efektywniejsza na drodze – szybciej zatrzymuje auto zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, a dzięki niej auto osiąga najlepsze czasy okrążeń na torze.
Do zatrzymania z prędkości 100 km/h Michelin Pilot Sport 4S na suchej nawierzchni potrzebuje zaledwie 33,66 m. Zbliżony, choć nieco gorszy, rezultat uzyskały wyłącznie Continental SportContact 6 – inni rywali potrzebowali od 1,5 do prawie 4 m więcej.
Także na mokrej nawierzchni Michelin był bezkonkurencyjny. Do wyhamowania z prędkości 80 km/h samochód wyposażony w opony Pilot Sport 4S potrzebował 27,73 m. Do tego wyniku zbliżyły się tylko opony marki Goodyear i Dunlop – inni rywale mieli już znacznie dłuższą drogę hamowania.
Opony Michelin zapewniają także lepszą przyczepność niż konkurenci – potwierdzają to czasy okrążeń testowej pętli. I w tym przypadku Pilot Sport 4S był bezkonkurencyjny. Co ważne, lepsze parametry nie zostały okupione niższą trwałością – a wręcz przeciwnie. Według badań przeprowadzonych przez DEKRĘ nowy model opony Michelin jest znacznie trwalszy od konkurentów. Zgodnie z testami przeprowadzonymi w lipcu poprzedniego roku, opony te powinny przejechać więcej o ponad 2600 km niż drugie w zestawieniu Dunlopy i o ponad 22 300 km więcej niż najgorsze w tej kategorii Continentale.
Materiał powstał przy współpracy z firmą Michelin.